REGULAMIN NABORU UZUPEŁNIAJĄCEGO
DLA MIESZKAŃCÓW
do udziału w projekcie pn. „Rozwój Odnawialnych Źródeł Energii na terenie Gminy Dubiecko, Gminy Krzywcza, Gminy Miejskiej Dynów i Gminy Bircza”
- Cel
i uczestnicy naboru uzupełniającego w Projekcie:
- Nabór w ramach projektu prowadzony jest przez Gminę w celu stworzenia listy rezerwowej dla naboru zrealizowanego w 2016/2017 roku (dalej: lista podstawowa) w ramach projektu dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podkarpackiego na lata 2014-2020, dot. zakupu i montażu instalacji odnawialnych źródeł energii (montaż kolektorów słonecznych, pompy ciepła do cwu, instalacji fotowoltaicznej na budynkach indywidualnych, kocioł na biomasę).
- Do udziału w naborze uzupełniającym uprawnione są osoby fizyczne posiadające prawo do dysponowania do nieruchomości, na której ma być zlokalizowana instalacja OZE.
- Warunki
udziału w naborze uzupełniającym:
- Posiadanie potwierdzonego wpisem do księgi wieczystej tytułu prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości zgłoszonej do Projektu.
- Nieruchomość/budynek/budowla, na której ma zostać zlokalizowana instalacja OZE zgłaszana do Projektu nie jest wpisana w rejestrze zabytków ani nie jest objęta strefą ochrony konserwatorskiej.
- Brak zaległości finansowych wobec Gminy.
- Zgłoszenie
udziału w naborze uzupełniającym:
- Zgłoszenie udziału w naborze uzupełniającym dokonuje się w formie papierowej przez wypełnienie Deklaracji uczestnictwa w projekcie polegającym na zakupie i montażu instalacji fotowoltaicznej/kolektorów słonecznych/pompy ciepła do cwu/kotła na biomasę, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, oraz ankiety technicznej – załącznik nr 2.
- Wypełnioną Deklarację należy dostarczyć osobiście do Urzędu Gminy – Biuro Obsługi Mieszkańca
- Zgłoszenia udziału zgodnie z pkt 3.1 i 3.2 należy dokonać w terminie do 28.02.2020r. Deklaracje składane po tym terminie nie zostaną uwzględnione w ustalaniu listy rankingowej uczestników z listy rezerwowej nr 1 i będą mogły być wpisywane na kolejne listy rezerwowe.
- Gmina po zamknięciu, w terminie określonym w pkt 3.3, naboru na listę rezerwowa nr 1 ogłosi nabory na kolejne listy rezerwowe. Umownym terminem zamknięcia naboru kolejnych list rezerwowych będzie ostatni dzień roboczy miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy. W przypadku konieczności skrócenie tego okresu o nowym terminie zamknięcia naboru na kolejną listę rezerwową Gmina powiadomi na swojej stronie internetowej w terminie 3 dni przed planowanym zamknięciem naboru. Od następnego dnia roboczego po zamknięciu danej listy rezerwowej otwarty zostaje nabór na kolejną listę rezerwową.
- Złożenie deklaracji uczestnictwa w projekcie na listę rezerwową nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do projektu i montażem wybranej instalacji OZE.
- Zgłoszenia dostarczone pocztą lub kurierem nie będą przyjmowane.
- Procedura
wyboru uczestników z listy rezerwowej
- Na podstawie deklaracji i ankiet oraz wniosków o zmianę złożonych w terminie określonym w pkt 3.3 zostanie utworzona lista rezerwowa nr 1.
- O możliwości przeniesienia z listy rezerwowej nr 1 na listę podstawową i zakwalifikowaniu do udziału w projekcie na wybrany przez mieszkańca rodzaj instalacji będzie decydowała ilość uzyskanych punktów oceny merytorycznej (Kryteria wyboru projektów z listy rezerwowej stanowi załącznik nr 3) i wynikająca z tego kolejność na liście rankingowej uczestników z listy rezerwowej nr 1.
- Osoby, które na dzień rozpoczęcia naboru uzupełniającego znajdowały się na liście podstawowej i jednocześnie złożyły wniosek o zmianę instalacji w wyniku czego znalazły się na liście rezerwowej zostaną w pierwszej kolejności kwalifikowane do listy podstawowej (zgodnie z zasadami przedstawionymi w pkt 4.4).
- Na listę podstawową na wybraną instalację OZE przenoszone będą osoby z listy rezerwowej (z uwzględnieniem pkt 4.3), spełniające łącznie poniższe warunki:
– które uzyskały najwyższą liczbę punktów w ocenie merytorycznej,
– występują na liście podstawowej wolne miejsca na wybraną przez nich instalację OZE o określonej mocy.
Osoba, znajdująca się na miejscu listy rankingowej uczestników z listy rezerwowej umożliwiającym przeniesienie na listę podstawową, dla której wybrana moc instalacji jest wyższa od wolnej na liście podstawowej będzie miała możliwość zmiany (zmniejszenia) mocy wybranej instalacji i przejścia na listę podstawową. W przypadku odmowy takiej zmiany na listę podstawową przeniesiona zostanie kolejna osoba z listy rankingowej spełniająca warunek mocy instalacji, która jest wolna na liście podstawowej.
- W przypadku osób z jednakową liczbą punktów z oceny merytorycznej dla których liczba dostępnych miejsc na liście podstawowej jest mniejsza niż liczba kandydatów z tą sama ilością punktów, o kolejności na liście rankingowej zdecyduje losowanie publiczne przeprowadzone w wyznaczonym terminie (publikacja na stronie internetowej Gminy). Osoby wylosowane kolejno kwalifikowane będą na listę rankingowa do czasu wyczerpania wolnych miejsc.
- Mieszkaniec,
który zakwalifikowany został na listę podstawową zobowiązany będzie do
sporządzenia na swój koszt weryfikacja technicznej.
- Jeżeli weryfikacja techniczna potwierdzi możliwość montażu instalacji, zostanie ona wpisana na listę podstawową, a mieszkaniec zostanie poinformowany o konieczności podpisania umowy z Gminą.
- Zgodnie z założeniami projektu, Mieszkaniec zakwalifikowany do projektu pokrywa z własnych środków 15% wartości kosztów kwalifikowanych projektu plus podatek VAT od całej wartości kosztów kwalifikowanych oraz 100% kosztów niekwalifikowanych, w tym koszty ubezpieczenia instalacji.
- Po podpisaniu umowy mieszkaniec zobowiązany będzie wkładu własnego zgodnie z §6 Umowy w sprawie ustalenia wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych, związanych z montażem indywidualnego zestawu OZE (instalacji fotowoltaicznych/kolektorów słonecznych).
- W przypadku podpisywania umów z mieszkańcami po rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na wybór wykonawcy instalacji OZE wpłata wkładu własnego o którym mowa w §6 umowy następuję w pełnej wymaganej kwocie (bez podziału na zaliczkę i uzupełnienie wkładu własnego).
- Urząd Gminy dokona weryfikacji zgłoszeń udziału w naborze uzupełniającym pod względem spełnienia wszystkich warunków udziału w naborze uzupełniającym oraz pod względem braków formalnych zgłoszeń udziału w naborze. Pozytywna weryfikacja nie uchybia prawu późniejszego wykluczenia zgłaszającego w razie stwierdzenia braku spełnienia wszystkich warunków. W momencie negatywnej weryfikacji zgłoszenie zostanie odrzucone i do projektu zostanie wybrana kolejna osoba z listy spełniająca warunki naboru uzupełniającego.
ZAŁĄCZNIKI DO REGULAMINU
- Deklaracja udziału w projekcie „Rozwój Odnawialnych Źródeł Energii na terenie Gminy Dubiecko, Gminy Krzywcza, Gminy Miejskiej Dynów i Gminy Bircza” (zał.1).
- Ankieta techniczna udziału w projekcie (zał. 2).
- Kryteria wyboru projektów z listy rezerwowej (zał. 3).
- Wzór umowy w sprawie ustalenia wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych (zał. 4).
- Pełnomocnictwo (zał. 5).