W zakresie dostępności Urzędu Gminy w Krzywczy, interesanci mogą:
- Poinformować urząd o braku dostępności,
- Złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- Złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Informacja o braku dostępności.
Każda osoba może poinformować urząd o braku dostępności, na przygotowanym wniosku. Takie zgłoszenie ma charakter wyłącznie sygnalizacyjny.
Wniosek o zapewnienie dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć:
- Osoba ze szczególnymi potrzebami,
- Ustawowy przedstawiciel osoby ze szczególnymi potrzebami, zwany dalej wnioskodawcą.
Wnioskodawca może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, po wykazaniu interesu faktycznego, czyli wskazania rzeczywistej potrzeby załatwienia spray w urzędzie.
Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy,
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin zapewnienia dostępności:
Zapewnienie dostępności następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności ,nie jest możliwe w sposób wskazany we wniosku, w terminie 14 dni, urząd poinformuje wnioskodawcę o powodzie opóźnienia i wskaże nowy termin. Nowy termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W sytuacji gdy urząd nie będzie miał możliwości zapewnienia dostępności w sposób wskazany we wniosku, poinformuje o tym wnioskodawcę, wskaże przyczyny uniemożliwiające zapewnienie dostępności oraz zaproponuje inny sposób załatwienia sprawy w urzędzie.
Złożenie wniosku:
Wniosek o zapewnienie dostępności można:
- Przesłać na adres:
Urząd Gminy w Krzywczy
37-755 Krzywcza 36
- Złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca, znajdującym się na parterze budynku, w godzinach 7:00-15:00,
- Przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl),
- Przesłać pocztą elektroniczną na adres sekretariat@krzywcza.pl.
Skarga na brak dostępności (tryb odwoławczy):
W sytuacji gdy urząd nie zapewnił dostępności:
- W sposób wskazany we wniosku i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku,
- W terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (po wcześniejszym zawiadomieniu wnioskodawcy),
- Z przyczyn wskazanych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
Wnioskodawca na prawo złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa zarządu PEFRON. Na złożenie skargi przysługuje termin 30 dni od dnia w którym upłynął termin odpowiednio 14 dni od daty złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, nowego terminu wyznaczonego w powiadomieniu o przyczynach opóźnienia (nie dłuższy niż 2 miesiące), albo od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.